Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Varför i h-e kan inte kropp och själ komma överens om en kvinnas ålder?!

Av ulla lundstedt - 7 november 2011 10:23

    

Jag har haft en vansinnigt rolig, galen helg !

Yvonne - är en "gammal" arbetskamrat jag varit nära vän med nu i 34 år ?! 

Det är inte så att vi ses allför ofta - sist var det 1,5 år sedan -hualiga.

18.00 hämtades jag upp i hennes nya blå bil och under konstant pladdrande

rattades färden hem till henne - långt ut i hottahejti -  dit allt som inte befinner sig inom centrums radie enligt mig befinner sig..

Trots den tid som nu hade runnit iväg, kändes det som det var igår vi sist träffades.

Himmel vad vi hade mkt prata om !

En välkomstwisky (som vi båda diggar stort),

god mat, vin....och prat, skratt, prat, skratt om vartannat.

         

 


..Vi har upplevt mkt både små o stora saker tillsammans.

Tiden rann iväg.

    
(rökringen blev en pussmun...istället hahaha)

Plötsligt upptäckte vi att klockan hamnat på 05.40 - shit!

Vi hade superbabblat i 12 timmar i sträck!


Yvonnes son har flyttat hemifrån och hans rum var nyrenoverat o jättefint med

världens skönaste, mjukaste säng.

Många tankar som virvlade runt i skallen gjorde att det tog litet tid somna -

trots den sena eller kanske tidiga timmen.


Söndagen sov vi till 13.00 - kaffe för att kvickna till -

(Att man aldrig lär sig att man inte är 20 bast längre - eller åtminstone 40 ?! )


och så fortsatte vi pladdra där vi slutade gårdagen.

Till sist rattades bilen tillbaka till centrum och jag var hemma igen 19-tiden.

Som alltid sa vi att det inte får ta lika lång tid att ses igen....hahaha...

men då man "kan" varandra utan o innan spelar egentligen tiden inte nån större roll.

Tusan vad bilderna blir STOOOOOORA?!

BYE







 
 
Mia

Mia

7 november 2011 20:44

Wow, mysigt att ha en sån helg och med en väninna man bara sitter och nattbubblar med så där! Guld värt! Det är skönt med såna människor man bara återupptar snacket med, som om det var i förrgår man sågs senast... :-)

Kram Mia

http://assar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

7 november 2011 21:57

Hej min nattramlar kompis...vilket "BABBELDYGN"" vi hade och ändå han vi inte BABBLA allt.."skratt"...det känns i kropp och själ att helgen varit speciell...som du skriver i rubriken..."varför i h-e kan inte kropp o själ komma överens om en kvinnas ålder" men som vi sa idag i telefon ( lite efterbabbel)...faaan... vi rätt bra...nä riktigt braa-a....
Kram från din vän...Yvonne.

ulla lundstedt

7 november 2011 22:55

.....hahahaha....ja, det blev ett ganska långt samtal idag / tel -oxå!
Kram min själsfrände

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards