Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Idag dök detta upp....

Av ulla lundstedt - 4 november 2011 09:51

Tycker det känns kul sätta in denna bilden - så himla kul vi hade!

 

Idag fick jag lust skriva med Comic Sans-text.

Känns som att byta penna - jag som är penn-nörd.

Har säkert en 50-60 olika pennor alltid bredvid mig.

När jag ska skriva ngt speciellt - dagbok tex -

ska det absolut vara på fint "riktigt" papper - då känns det skönt skriva -

då njuter jag av att känna och se pennans bläck och mjukhet fylla sidorna.

Så knäpp är jag.... 


Som vanligt då jag sätter mig här vet jag aldrig vad jag ska skriva.

Brukar bli det som dyker upp i mitt just nu morgontrötta huvud.

Just nu står det helt still -

lyssnade på TVnyheterna om ett i 2 år mobbat skolbarn

vilket t.o.m filmats och lagts ut på youtube.

Fasansfullt !!!   


Misstänker förresten att det är nu på söndag som "mitt" avsnitt

 "STARKE MAN" ska visas.

(Tack Manuella som såg att jag skrivit fel nämnligen Svinalängorna-

hahaha...den är jag INTE med i!)


Jag spelar en kommunpolitiker.....jag är inte speciellt rolig....

men avsnittet i sin helhet är skitkul!

Spännande se hur mkt de klippt.

Betr. klippning ja....

Brukar vara så att en hel dags filmande till sist reduceras till 5 minuter - högst.

Minns när jag var med i en film som spelades in i Ystad.

Ingen större roll visserligen -

men tydligen viktig i sammanhanget enl. regissören.

Vi filmade varje dag i en veckas tid - kallt, blåsigt nere vid hamnen.

På visningen av filmen letade jag efter mig och såg mig plötsligt snabbt promenerande över det stora torget med ryggen mot kameran ...HAHAHA..samt att hela min scen för övrigt var struken, då regissören ansåg filmen bli för lång...så är det bara.

Mitt filmande på ett par timmar - blev ca 2 minuter.

 

Trots små umbäranden tycker jag det är vansinnigt roligt !

För mig är det som att leka....

Som vanligt kommer jag aldrig ihåg vilka filmer jag deltagit i -

dvs vad de heter etc...

Jag är där o "leker" - när det är klart har jag helt enkelt lagt det bakom mig.

Det har tom hänt att jag suttit sett en film på TV och plötsligt upptäckt mig själv - ingenting framträdande - men medverkande.  


Kan tillägga att jag var hos tandläkaren 08.15 igår.

Vansinnigt trött !! var jag.

Vad hände?!  Något jag aldrig skulle trott mig om !


Jag SOMNADE i tandläkarstolen med munnen full av prylar

och tandläkaren intensivt borrande i kindtanden !


SNARK !

....så vaknade jag...Wops! Shit!


Tandläkaren garvade...Jag vägrade stänga ögonen resten av behandlingen.

Jag är tydligen botad från min fruktansvärda tandläkarskräck.


Detta allt för idag - BYE







 


 
 
Manuella

Manuella

4 november 2011 10:37

Menar du inne starke man farmor?? puss

http://www.manuellaskaos.blogspot.com

ulla lundstedt

4 november 2011 10:40

Jo haha...vad skrev jag egentligen - skall ändra. Kul du läser mina bloggar och så kul då jag ser 1 kommentar - jipeee - puss

 
Ingen bild

Mia

4 november 2011 21:23

Nej, vad roligt! Ska du vara med där? Jag älskar den knasiga serien och Anders framförallt!! :-)

Kram!

ulla lundstedt

5 november 2011 08:36

Japp. Jag TROR att det är nu på sö - avsnitt 7. Ja Anders är obetalbar i den serien!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards