Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Jisses amalia...har ju missat min blogg...!!

Av ulla lundstedt - 25 oktober 2011 09:27

     

Övernattning hos Bobo...

   


   


   

Ja, det var verkligen läääänge sedan jag bloggade.   

Har haft mkt kring mig, tappade litet av lusten, glömde sedan bort min blogg och av en liten händelse zappade jag in igen och nu är jag här.

Ingen aning vad jag ska skriva om....

Mkt har ju hänt - men jag kan ju börja med idag.

Hade satt mobilen att ringa 06.00 !! eftersom jag lovat hjälpa Hasse (x-svärson) med småkillarna på morgonen. Han är på jobbsökarväg till Gtbrg - hålla tummarna.

Killarna spelade spel på datan och ville absolut äta frukost i rummet - ok.

07.40 for Morris upp och fick plötsligt väääldigt bråttom.

Ner med skolböcker, gosedjur (!), gympapåse o fleecejacka, mössa, vantar.

Nog tyckte jag allt han skulle ha en varmare jacka på sig, men den påstod han var kvar i skolan - okdå.

Beppe skulle självklart ha samma som storebrorsan, dvs fleecejacka etc.

Hans varm-jacka tog jag på armen.

Ja, vi har ju ännu inte vinter här nere, men höstvindarna kan bita i ordentligt.

Morris sprang in på skolgården - fritids.

Beppe o jag gick runt hörnet till dagis där fröken enl. Beppe var tvungen skriva upp

på tavlan att jag skulle hämta honom 15.00

Jag brukar aldrig ! vara uppe, nyduschad o klädd så tidigt.

Efter ha lämnat Beppe drabbades jag av ngn slags överslag !   

Plötsligt såg jag mig själv äntligen bära upp kartonger etc på vinden.

De hade i 1 månads tid tåligt klätt golvet i rum 2 i väntan få gå i ide till nästa sommar.

Då var det ju lika bra plocka ner vinterjackor etc....

09.30 satt jag här vid datorn och det kändes som halva dagen gått.


Har bara sovit ca 3,5 timme i natt och ändå känner jag nu ganska så fit for fight.  

Intalar jag mig själv i alla fall....


Nu ska jag ta mig en kaffe och 2 novalucol.


bye for today

 
 
Mia

Mia

26 oktober 2011 10:16

Wow! Jättekul att du skrivit här igen! Och kul med så mycket foton! :-)
Jag surfar runt på alla "mina" favoritbloggar dagligdags, och det är sällan någon skriver särskilt mycket längre. Himla synd! De flesta är väl på fejjan. Eller twittrar (som jag inte begriper mig på alls)

Jag har återfått min blogglust, även om det är få som besöker min blogg. Men den är mer som en dagbok iof, som jag kan återgå till och minnas saker ifrån. :-)

Ha det så bra!!
Kramis Mia

http://assar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards