Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Solpromenad till Kallis

Av ulla lundstedt - 22 mars 2011 16:39

 

WOW vilken underbar dag !

Sol från en klarblå himmel, hyfsade vindar.


Beslöt mig för att ta en promenad ner till Kallis!

Första gången jag promenerade dit.

I vanliga fall brukar jag ta moppen - det är ju så LÅNGT!

(Kan förresten inte ta promenader om jag inte har ett mål)

Halvvägs dit började jag fundera....tänk om jag inte "pallar"-

vad gör jag då?!

Bara att gå.

En märklig känsla infann sig då jag var framme.

Benen liksom gick av sig själv och en känsla infann sig att

jag skulle kunna gå hur långt som helst !

Smög in på dambadet och såg att ca 10-15 kvinnor låg

nakna o solade. De var euforiska ...Avis .

Tog en fika, satt i solen ute på bryggan, solade o tittade på folk.

Kollade klockan då jag skulle gå hem för att se hur lång tid det tar. Knallade på hem, tyckte det gick mkt fortare.

40 minuter tog det.


Väl hemma satte jag mig på balkongen o läste i solen.


Välkomnar våren! 

 




 

 
 
Ingen bild

Mia

17 april 2011 09:12

Aha, soppar du också? Ja, denna gång känns det fullständigt katastrofalt segt, och då har jag bara hållit på några få dagar! Det enda positiva är att jag håller på att omvända min hjärna till att förstå att jag ska vara tacksam för den goda maten så småningom, och därmed äta lagom hellre än mycket. Hellre lite mat då och då, än för mycket och senare vara tvungen att ta till soppa igen. För nu har jag ledsnat på soppa!! Jag är konstant hungrig, helt orkeslös, även fast jag dricker vatten så det sprutar ur öronen. Orkar inte ens träna. Antagligen känner kroppen/knoppen av att jag denna gång misströstar...
Längtar så jag kan dö efter keso och kinakål! Haha!
Är det tänkt att du ska soppa i 6 veckor?
Vi får kämpa på! :-)

Kram och fortsatt lycka till med vikten!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards