Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Helgmys med småkillarna...

Av ulla lundstedt - 15 mars 2011 15:01

Vår i luften !

Solen skiner från en klarblå himmel men ännu är vindarna kalla.

 

Har blivit förkyld.

Dvs hosta som sitter djupt ner i lungorna.

Ingen feber, ingen snuva, men trött.

Skulle ju börjat träna, men det får ligga still ett tag.

Blir andfådd bara jag går.

Om det nu beror på hostan eller dålig kondition ?! Hm...

 

I fredags sov Morris o Beppe över.

2 mkt glada killar stormade in vid 16-tiden.

Hade varit o handlat som väl var.

I vanliga fall har jag inte sådant hemma som de vill ha.

Under dagen hade jag bäddat klart och alla !! gosedjur lades dit.

Film, spel etc...sen blev det dax för middag....

Jag är ju hopplöst lost  betr detta.

Hade jag glömt då jag handlade tidigare på dagen.

Vad jag köpte då? Frukost, godis, glass, popcorn etc...

Kollade i frysen. 

Det blev korv, köttbullar, pommes o makaroner med mkt ketchup vilket glatt togs emot.

Morris rullade ner alla gardiner och tände ljus.

Suckade och sa " Åh så myyysigt vi har Bobo".

  

Beppe tyckte han skulle vara vaken hela natten - ok.

Efter maten fick de godis, glass o popcorn till filmen.

    

Vid 22-tiden ville Morris lägga sig.

Han är mkt noga med att jag ska släcka ner överallt, för att försäkra sig om att även jag kommer att sova för natten. Vi lade oss, jag läste en bok och snart sov de.

Mkt tätt tryckta till mig på var sin sida.

Då de väl somnat smög jag mig upp och såg vem som åkte ut i Lets dance.

  

Kröp ner i sängen igen-som en sardin i mitten-somnade.

 

06.00 vaknade de !

Det var bara att gå upp..vacklade ut i köket och fixade kaffe.

Killarna åt godis, glass o popcorn som blivit över sedan gårdagen under Cartoon Network..

Sen käkade "vi" frukost- tände ljus.

     

   

De hittade såpbubblor med tillhörande "skjutare" och ville ut och blåsa såpbubblor.

Innan vi kom ut hade de upptäckt hur coolt det var att blåsa med "skjutaren" på popcornen som flög likt popcornsbollar i luften och landade överallt.

So what.

Jag har ju dammsugare tänkte jag. Spela roll...

  

På med kläderna och ner på gården-

Solen sken och det var knäpptyst ute...

  

Upp igen o fixa mer såpbubblor med diskmedel - ner igen - upp igen - ner igen - upp.

Tittade på klockan - bara10.30 !!!

 

Shit - de skulle ju ha lunch oxå! Vad gör man då?!

Ägg, mjölk o mjöl blir ju pannkakor o så fick det bli, med socker eller honung. Sylt hade jag ju inte.

 

Sedan spelade vi spel med egna regler (haha), ritade teckningar tillsammans på samma papper, lekte med handdockorna, såg mer film...

 

Beppe: " Mitt dagis har varit i Jesus land"

Jag: " Oj då - har de?"

Morris: "Han menar kyrkan Bobo"

 

Vid ca 14-tiden kom Hasse hämtade dem..

Kändes litet tomt en liten stund..

 

Fram med dammsugaren - bäddade bort - plockade undan etc etc etc....

 

Kvällen slutades med ett glas vin, biff m grönsaker till Melodifestivalen...

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Lina

Lina

12 april 2011 09:58

Hahahahaha...nu vet jag varför de tjatar om sova hos dig!
Puss!

http://www.rapakalja.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards