Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Naiva tankar....?

Av ulla lundstedt - 20 januari 2011 11:37

      Känner mig duktig.

Var o tränade igår igen o skulle dit även idag eftersom jag i morgon var upptagen med annat.

Morgondagens bestyr blev annulerat vilket betyder att jag väntar med nästa träning till i morgon.

 

Har i vanlig ordning varit inne på Fb och kollat...

Blir så förundrad faktiskt.

Alla - ja 9 av 10 åtminstone - skriver om hur bra de mår, hur roligt livet är, otroligt positiva nästan in absurdum tycker jag. Så ensidigt är inte livet.

Ok - det är väl så att mår man kasst (bortsett från förkylning etc) så vill man väl inte andra ska veta det.

Kanske man skäms då...inte vet jag.

Även att må dåligt dvs vara ledsen, låg, besviken etc är ju oxå en del av livet att dela med sig av.

Borde det vara - tycker jag.

 

Kanske är naiva tankar...

 

 

 

 
 
Mija

Mija

20 januari 2011 19:06

Tycker absolut att man ska "våga" skriva även om man mår piss! Tycker det är uttöntigt med dessa människor som bara skriver om sina lyyyckliga dagar, sina faaaantastiska äktenskap osv... Vem fan lever i ständig lycka? Inte många, tror jag!
Tycker det är synd om man inte törs visa att man har ett *liv*
Kram på dig!!

http://assar.bloggplatsen.se

ulla lundstedt

20 januari 2011 21:18

Sant - jag blir bara så förundrad över hur "lyckliga" alla människor är ...känns så förljuget o tillkämpat...det kan bara inte vara ärligt menat i alla dessa statusar..

 
Ingen bild

Cia

21 januari 2011 14:07

Det finns faktiskt de som lever ärligt, lyckliga liv och som har det BRA i sina liv, nästan hela tiden. Ärligt, uppriktigt lyckliga. Nästan HELA TIDEN!

ulla lundstedt

21 januari 2011 18:03

Javisst - och tack o lov för det Cia! kram

 
Riitta

Riitta

19 februari 2011 00:06

Livet är inte alltid bara glamm och tjohej, och det tror jag inte någon tycker egentligen. Sen kanske inte alla vill skriva om något annat. Det kan kännas skämmigt att visa sin ledsna sida. Vilket det inte borde vara, alla är vi ledsna och trötta i perioder, en del mindre, en del mer. Tvärtom tycker jag att det inte är någon vits att låtsas vara något man inte är. Å andra sidan, en del är nog nästan alltid glada.
Själv skriver jag ganska sällan på FB och då mest neutrala saker som ingen kommenterar. Kanske ett sätt för mig att hålla intresset för FB lågt. Men jag läser för att hålla mmig ajour med vännernas handhavanden.

http://riittas-ordbilder.bloggplatsen.se

ulla lundstedt

22 februari 2011 03:34

Så rätt du har. Lever just nu i en bubbla där jag inte vet varken ut eller in. Att i detta sitta så fast gör det svårt skriva hur lycklig dagen varit etc...fixar inte det. Avstår helllre, Samma betr bloggen . oron att inte "fläka# ut sitt liv begränsar....fegt? ja kanske....men antagligen dumt....vet inte...'
-skulle kunna berätta vad det handlar om men inte här.
Stor kram Tack snälla du för din kommentar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards